XV/1 Górska Wędrówka Szlakami Jana Pawła II

Posted on: pon., 10/04/2021 - 08:19 By: Tomasz Smolarski

XV/1 Górska Wędrówka Szlakami Jana Pawła II - na Halę Krupową i Kaplicę Matki Bożej Opiekunki Turystów Pod Szczytem Okrąglicy.

Dzięki staraniom Sołectwa oraz Parafii w Pisarzowicach dniu 25 września 2021 r. po dwuletniej przerwie, wyruszyliśmy na kolejną, XV Parafialną Wędrówkę Górską Śladami św. Jana Pawła II, na Halę Krupową, na którą to 9 września 1978 r. Kardynał Karol Wojtyła odbył ostatnią wędrówkę górską przed wyborem na Papieża .

Hala Krupowa, zwana też Halą Sidzińską to dawna hala pasterska znajdująca się na południowo-wschodnich stokach Okrąglicy (1239 m n.p.m) w Paśmie Policy w Beskidzie Żywieckim.

Tym razem była to pierwsza wędrówka górska pamięci naszego wspaniałego przewodnika Bogdana Pudełko. W wędrówce uczestniczyło 51 osób w tym 9 dzieci, najmłodsza uczestniczka to dwuletnia Tosia. Z Pisarzowic wyruszyliśmy o 7 rano autokarem przez Wadowice, Suchą Beskidzką do Skawicy , do najwyżej położonego przysiółka Sucha Góra (625 m n.p.m.).

Z parkingu wyruszyliśmy pieszo, niebieskim szlakiem na naszą wędrówkę. Ścieżka miejscami była stroma i kamienista, po której dodatkowo spływają leśne strumyki. Na szczęście strome odcinki poprzerywane były spokojniejszymi odcinkami, na których można było chwilę odetchnąć. Po połączeniu z żółtym szlakiem między drzewami migały nam piękne widoki – warto było przystanąć choćby na chwilę. Po prawie 2 godzinach dotarliśmy na Przełęcz Kucałową, z kąd po 10 minutach dotarliśmy do Kaplicy Matki Bożej Opiekunki Turystów pod szczytem Okrąglicy. Tutaj ksiądz proboszcz Janusz Gacek odprawił mszę świętą za duszę naszego przyjaciela śp. Bogdana Pudełko. Po mszy została poświęcona i zamontowana w Kaplicy tablica upamiętniająca naszego przewodnika. Tablicę pamiątkową ufundował i własnoręcznie wykonał nasz wspaniały artysta Leszek Honkisz, za co mu serdecznie dziękujemy.

Następnie udaliśmy się do schroniska PTTK im. Kazimierza Sosnowskiego na Hali Krupowej, gdzie odbył się zasłużony odpoczynek, ognisko z pieczeniem kiełbasek i pełne humoru rozmowy. Dla dzieci zorganizowany został konkurs wiedzy o św. Janie Pawle II . Każde dziecko otrzymało pamiątkową nagrodę .

Odpoczynek szybko upłynął i około godz. 14:30 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Suchej Góry, gdzie czekał na nas autokar.

Jesteśmy szczęśliwi ,że trudem naszej wędrówki mogliśmy podziękować naszemu przyjacielowi, przewodnikowi górskiemu Bogdanowi Pudełko, że przez lata służył nam swoją pomocą i wsparciem wędrując szlakami, które również przemierzał Jan Paweł II, odkrywał przed nami sekrety gór, ukazywał ich piękno i niesamowite widoki .